איך בנינו מאגר לקוחות של אלפי אנשים, בלי להוציא שקל במדיה?

קייס סטדיס

המשימה: לבנות מאגר לקוחות בלי להוציא שקל במדיה

הפתרון: תוכן בקצב מסחרר


נקודת מוצא

"טופהיל" כיום הוא פורטל הנטורופתיה המוביל בישראל. הקמנו אותו בעבודה סיזיפית של תוכן- תוכן –תוכן ב3 וחצי השנים האחרונות . טופהיל הוא מגזין התוכן של חנות הטבע- "טבע לי" המונה כיום 2 סניפים.   משמש בתמיכה ידע למוצרים הנמכרים בחנות וחוייב להפצה של ידע בלבד.

לפני 3 וחצי שנים נקודת המוצא של טופהיל היתה כזו:

  • בשטח- חנות טבע פיזית עם קהל לקוחות התחלתי  ועם נוכחות דלה ברשת הכוללת בלוג של מספר כתבות בשם "טופהיל". ללא חיבור בין המגזין לחנות
  • ללא שום פעילות פרסומית
  • ללא מיתוג

כיום- "טבע לי" מונה 2 סניפים, התרחבה בכמות העובדים ומחזיקה פורטל נטורופתיה הכול עשרות שיתופי פעולה עם נטורופתים ומטפלים.


האתגר

בניית מאגר חברים נאמן וקבוע לחנות תוספי התזונה.

האמצעי- תוכן. הלכנו על  "טופהיל" בכל הכוח- מה שהיה דאז בלוג בפורמט מיושן והחלטנו להפוך אותו לאוטירת ידע לקהל מקצועי ופרטי כאחד.

ובמילים אחרות- האתגר היה לייצר מנגנון הכנסה פאסיבי שעובד לאורך זמן ללא השקעה במדיה.

אתגר הרכישה- יצירת מודעות ואז העדפה ואז ביקוש ואז הנעה לפעולה.  ובקצרה- כל מסע הצרכן (מודעות- העדפה- ביקוש- הנעה לפעולה) במקום אחד, בפעם אחת באתר סחר אינטרנטי.


מה עשינו?

תוכן איכותי! התחלנו לכתוב! בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוח שהוא בעצמו אוטוריטה בתחום הנטורופתיה.

יצירת נכסים דיגיטלים מרהיבים מושכים ומניעים לפעולה. האסטרטגיה היתה ונשארה – הולכים על הדרך הבטוחה והארוכה- התוכן ינצח! נגייס קהילה נאמנה דרך תוכן מחבר, מהדק ורלוונטי

אתר חדש! לאחר שנה של פעילות החלטנו לאפיין  ולבנות מחדש את "טופהיל" מבלוג קטן לפורטל נטורופתיה. אפיינו, כתבנו, עיצבנו ובנינו את האתר שבתגובה העלה את הטראפיק היומי תוך חודש בעשרות אחוזים וגדל מאז מזה שנתיים.

שפה מזוהה! החלטנו על שפה- כל כתבה מלווה באינפוגרפיקה. כל כתבה היא חגיגה והזדמנות לדיוור. כל דיוור הוא הזדמנות להנעה לפעולה להפיץ את הידע לשלוח לחברים ולגייס קהלים חדשים.

שיתופי פעולה! עודדנו מטפלים ואוטוריטות בתחום לכתוב לאתר ויצרנו שיתופי פעולה בפייסבוק להרחבת החשיפה- אסטרטגיה המשכית.


עם מה התמודדנו?

עם שיטת פעולה זולה אבל ארוכה. הדרך לגייס קהלים (שרוכשים בסופו של דבר) דרך תוכן, היא  דרך ארוכה אבל עקבית ונכונה למותג. באמצעות התוכן ההתחלנו לבדל ולמתג את ה כמגזין נטורופתיה מוביל בתחומו.


איך זה עבד?

הלקוח שלנו  הוא איש תוכן  בפני עצמו  ואינציקלופידיה מהלכת לנטורופתיה. במקביל הוא יצר ספרים אלקטרונים להורדה, אותם הטעמנו באתר, עיצבנו והפצנו כמנוף לגיוס קהלים נוספים. חיזקנו את האוטוריטה של טופהיל על ידי בחירה מערכתית חודשית  של נושאים עליהם נעניק זרקור כל חודש והמרנו את הדיוורים הרבים למסלולי אוטומציה של מצטרפים חדשים ולקוחות וותיקים כדי להתמודד עם הנפח.

והנה דוגמאות לקצת ממה שעשינו-


ADHD_1
הבטן מציקה_1
פיקנוגנול_1
ניקוי רעלים_1
Katarakt (4)_opt