2 יסודות שיווקיים ברשת שאם אתם מחזיקים בהם- אתם לא מעודכנים…

מה שבטוח בעולם הזה הם הפורמטים– הכלים שבהם אנחנו עובדים- דפי נחיתה, ניוזלטרים, מודעות.   מה שכמעט בטוח, הם הכללים השיווקיים ואלה מעניקים לנו שפע סיסמאות כמו "דברו על בעיה/ הציפו צורך/ ספקו ערך/ היו רלוונטיים. ומה שלא בטוח הם הדרכים לעשות את זה- החכמה היא לדעת ליישם רק את  הטיפים שמתאימים לעסק, לקטגוריה, לשלב הגידול, לטון ולאופי שלכם.

הנעה לפעולה 1 שחייבים לשבור

צריך להציף לאנשים את הבעיה. רק כך הם ירצו לפתור אותה (דרכי)

החיים היו כל כך פשוטים אם הרשת הייתה מציפה לנו שלל פתרונות שנוכל לבחור מהם. רגע- זה בדיוק מה שהיא עושה אז איפה הבעיה? בנו. באמת של החיים, הצרכים והבעיות שלנו מורכבים ולא תמיד הצעת פתרון בלבד, מניעה לפעולה. סל הדרישות שלנו כצרכנים הוא עצום וקפדני.  החלטות הרכישה שלנו מזמן לא רציונליות ואולי מעולם לא היו כאלה. אנחנו מתאהבים בסיפור, ברעיון, בתדמית שמקרינה עלינו (השלכה) ואז, עושים רציונליזיה כדי שההחלטות שלנו יחשבו על ידינו כחופשיות.  (קראו את דן אריאלי) זה הטריק בחוויית משתמש -לתת לנו (תחושה) של בחירה חופשית,  וזה הטריק בשיווק. הדרך לשם רצופה טעויות וחתחתים. מה שבטוח הוא ש-

בעולם של מסרים מושטחים,

פתרון הוא לא מספיק.

עלינו לספק משהו נוסף

אחר.

אחר בפורמט- במבנה המסר.

אני קוראת לזה-  אג'נדת ערך.

סל הערכים, האמונות והדעות של העסק שלכם

כל מי, שאתם

ומה שאתם

בכל התוכן שאתם

השורה התחתונה: הציפו פתרון עם ערך. אתם לא יכולים להיות רק פונקציונליים. אנשים רוצים להחזיק בערכים, להשפיע ואפילו לתרום.  תנו להם תחושה שהם חלק מקהילה שעושה טוב.

הנעה לפעולה 2 שחייבים לשבור

מסרים שליליים- של קושי ובעיה, עובדים טוב יותר, ממסרים חיוביים של הבטחה וציפייה

כל בעיה אפשר להציג כקושי או כפתרון. השאלה הראשונה שעלינו לשאול את עצמינו- מה מדגדג לקהלים שלנו יותר? הבעיה בה הם מצויים? או ההבטחה לפתרון?

בואו ננסה לפצח את זה דרך דוגמא-

הכותרת "לא מוצאת אהבה?" יכולה לתפקד ככותרת למודעה/ דף נחיתה עבור אתר הכרויות ובאותה מידה הכותרת יכולה להיראות כך- "כל הטיפים שאת צריכה כדי למצוא אהבה".

שני סגנונות. חיובי ושלילי:

 Toward- לקראת מה אני הולך

 או

Away – ממה אני נמנע

–          הבחנה בגישת הNLP

ומניסיון עם עשרות ab טסטיג- אני חסידה של מסרים חיוביים בכל הקשור ל- הנעה לפעולה.  לדבר בתועלות ולא בהפחדות. לדבר בכלים ולא בכאבים. שיטות הפחדה או הצפה של בעיה או כאב, היו טובות כשהרשת עוד לא פיתחה ציניות והן עובדות רק בצורה נקודתית. הן לא יבנו לכם מותג או ערך או אפילו אישיות. הקהלים שלנו  מחפשים  תועלות  אבל  מתחברים לסיפור. כל עוד לסיפור יש כוח, היותו שלילי או חיובי כבר פחות משנה והנה חתכנו את הקשר הגורדי של הסוגיה הזאת…

השורה התחתונה- ab טסטינג יכריע

בשורה התחתונה:

החוקים השיווקיים משתנים כל הזמן ולו רק משום שאנו משכללים את יכולות המדידה שלנו בreal time כל הזמן.  ההעדפות שלנו משתנות כי יש סיפורים שנדבקים אלינו ויש שלא. אני חסידה גדולה של ריבוי תכנים וסיפורים. לא להתקמצן על מגוון רחב של וורסיות תוכן ופורמטים לכל מהלך שיווקי.


כתבות בנושא תוכן שיווקי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.