איך מוכרים רעיון ב3 שלבים?

תכניות עבודה 2017
גם זו  כתבה בסדרת תכניות עבודה 2017

 לא משנה מה אתה מוכר, אתה מוכר רעיונות

  • כי אתה מספר על המוצר/ שירות שלך
  • כי אתה מדגים אותו
  • כי אתה מראה שאתה יודע על מה אתה מדבר- שאתה מקצוען בתחומך
  • כי אתה נותן ערך מוסף
  • כי אתה מנסה להעניק לקהל הפוטנציאלי שלך חוויה, שהיא או שימושית או מיידעת או מרגשת ממש.

בכל התרחישים האלה, אתה מוכר את הרעיון של שימוש במוצר/שירות שלך.  את הרעיון של מה יקרה ללקוח, אם ישתמש במוצר/ שירות שלך- כיצד חייו ישתפרו, בעיה תיפתר או צורך ימולא.  בין אם זה שעון חול מעוצב בחנות אינטרנטית או שירותי גיוס עובדים למשל.

וכדי למכור רעיונות, אתה חייב שיטה

שיטה שתאפשר לך לספר על המוצר/ שירות, לענות על צורך ולדעת לתפוס את המוטיבציה של הקהל שלך ללכת על המוצר/שירות שלך. ולפני שמתחילים לייסד שיטות חשוב לזכור כי מוצר או שירות לא מוכרים את עצמם ברשת. הם מספרים את סיפור הרעיון שלהם.

 ולכן וודאי אתה מכיר את שלושת החוקים בשיווק באמצעות תוכן עבור כל הצעת מכר, וכל פורמט שתתנסה בו כדי להעביר את המסרים שלך:

  • מה הבעיה/ אתגר/ רצון?
  • מה צריך לעשות כדי לפתור/ למלא אותה?
  • איך (אנחנו) נעשה את זה?

והנה המכשלה

את התהליך הזה לא פעם משווקים מנסים להעביר תחת אותו פורמט בדיוק. מי לא ראה אינספור דפי נחיתה שהתחילו עם זה- "מתוסכלת מהדיאטה???"   ואז מגיעים כל המשפטים של הפתרון שאותה חברה מציעה, תיאור החלום להיות רזה וכאלה.  אלה הצעות מכר שאני קוראת להן "שיווק ישיר בשקל תשעים", כי הן לא אמינות ולו בגלל סף הסבלנות והתחכום שאנחנו הגולשים פיתחנו מרוב שימוש.

את התהליך הזה (בעיה- מה עושים- איך נעשה)  חשוב לייצר דרך תמהילי תוכן ופה לאסט' התוכן שלכם משקל מכרע. לא כל דף נחיתה חייב להכיל את שלושת השלבים בו זמנית כמו שלא נכון לחשוב שבקריאה של גג 2 דקות (אם יש לדף שלך מזל), תוכל באמת להעביר את הגולש מסע מפורט וארוך בו הוא מבין מטמיע ומזדהה עם הבעיה, סוקר בעיון את הפתרונות ואז מבין שההצעה שלך היא המשתלמת והכדאית מכולן.

הפתרון טמון דווקא בלהפסיק לחפש קיצורי דרך

 בואו נדבר שנייה על הקהלים שלנו:

תראו כמה משימות דרושות כדי לייצר אצלם החלטת רכישה: עליהם להסתקרן מההצעה שלך, להבין כי היא משתלמת לאחר שבדקו אותה ובדקו מתחרים אחרים בקטגוריה שלך ולבסוף להחליט שרכישה של ההצעה שלך, תשפר משמעותית את נקודת המוצא שלהם. אז נכון שיש מוצרים / שירותים שפועלים על צורך קמאי, רצון רגעי או תשוקה, אבל המכנה המשותף לכולם עובר ביכולת שלנו כמשווקים לייצר תשומת לב, להעביר אינפורמציה בצורה שלא תייגע את הגולש (ואולי זו המשימה המאתגרת ביותר) ולגרום להנעה לפעולה לזרום מתוך הטקסט בלי תחבולות ובלי להזנות את המוצר/ שירות שלך בדרך.

הפתרון לשיטתי הוא בזיהוי המוטיבציות של הגולשים שלך בכל נקודת מגע שלהם במדיה. השקף הזה מציג את שיטתנו  למפת המוטיבציות  שגולש צריך לעבור על מנת שישקול בכלל אם לרכוש משהו.

100

שמו לב. האם אתם חושבים שהגולש יוכל ב"מכה" לעבור ממצב של הזדהות, למצב שהוא מתעניין במידע שאתם מפיצים ומשם לרכישה? לא כל כך מהר…

אני חסידה גדולה של מסרי חוויה משום שהם הצעד בראשון בלפתוח את תשומת הלב של הגולש. מסרי חוויה כשמם כן הם- עליהם  צריכים לספק חוויה ולכן כל עוד הם כתובים רק ככותרת יפה, חוויה אמיתית לא תצא מפה לגולש. מסרי חוויה הם למעשה תכנית תוכן מפורטת ועשירה של העברת האגנ'דה והערכים המשותפים של העסק שלכם ושל הקהלים שלכם. מכנים ערכיים משותפים יוצרים הזדהות ועל מנת לייצר אותה, יש לעבוד תחת המכנים המשותפים הללו בכל תקשור ובעקביות בסטטוסים, בדיוורים ובשיתופי הפעולה שתיצרו.

עכשיו שלב האינפורמציה– אתם באמת חושבים שמי שלא "התבשל" והזדהה עם הערכים שלכם, יוכל לקרוא את כל מה שיש לכם לומר על אודות הפתרונות שאתם יכולים להציע? לא בטוח. מה שכן בטוח- מי שצרך את המסרים שלכם בשלב 1- בשל יותר לעבור לצריכת מסרים בשלב 2 שהם הרבה יותר אינפורמטיביים.

  • המשמעות היא שכל מסר מגדיר מחדש את הקהלים שלכם. את ה"גרעין הקשה"- אלה שגייסתם בשלב הקודם של השיח עם הקהל וכעת תוכלו לצעוד ביחד לשלב הבא.
  • המשמעות היא שכל שלב בשיח שלכם הוא שלם ועגול וחייב להיות נוכח במגוון פלטפורמות פורמטים וסיפורים כדי ש"יתפוס"
  • המשמעות היא שהיומרה להעביר מסע כזה כל אדם- היא פשוט לא הגיונית ואולי זו הסיבה שדפי נחיתה בשקל תשעים מביאים גם לידים כאלה.

הבנתם את העיקרון: בססו כל שלב בשיח שלכם עם הקהל:

  1. מסרי חוויה  יתוכננו כתכנית תוכן עגולה שמטרתה לפתוח קשב ולייצר תשומת לב ראשונית להצעה שלכם. מטרתם לגייס את הקהלים שירצו לשמוע את מה שיש לכם להגיד ולכן פורמטים של ניולזטרים, סטטוסים ותכנים שהם עצות, טיפים ומידע משלים באים בחשבון בחלק זה.
  2. בחרו את מסרי האינפורמציה שלכם לאלו שהביעו עניין בשלב 1 ופה לתכנית המדיה יש משקל. מה לדוור לאלו שהביעו עניין ואיך מגדירים לקוח שהביע עניין? לכל אלה פתרונות באוטומציות, צביעת גולשים ומהלכי מדיה סופר מכוונים.

והכי חשוב- תכנית תוכן היא הלב של כל מה שתעשו ברשת. פרגנו  לכל תהליך זמן, פורמט וביטוי תכני מלא ועגול כדי שתוכלו לעבור לדיבור הבא עם הקהלים שכבר גייסתם בשלב הקודם.

 

תודה שקפצתם לבקר. אנחנו BlogAbout

מה אנחנו?

צוות קבוע+פרילנסרים המספקים שירותי תוכן ומדיה לעסקים צומחים ולמשרדי דיגיטל, מדיה ופרסום.

איפה אנחנו?

יושבים בשרונה מרקט תל אביב- wework.

מה עושים?

תוכן ומדיה. אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית וביצוע מוקפד ברשת.

  • עושים- דפי נחיתה | ניוזלטרים |  אתרי וורדפרס | קמפיינים ממומנים | ניהול רשתות חברתיות | שיתופי פעולה ברשת | כתבות| אינפוגרפיקות | ווידיאו  | ובקיצור- כל השיווק הדיגיטלי בהתאם לבריף שלך, מודל הגידול והכיס שלך.

 


כתבות בנושא תכניות עבודה 2017

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.